Carpe natem ~

Alla inlägg under juli 2016

Av Charlie - 14 juli 2016 22:22

1. Bussar proppfyllda med människor

 

2. Små lock

 

3. Den stigande vattenytan

 

4. Svarta katter som halkar på bananskal

 

5. Runda byggnader

 

6. Min mammas nagelsax

 

7. Weeaboos

 

8. Ankor med blåa ögon

 

9. STORA BOKSTÄVER

 

10. Genomskinliga rygghår


Hur seriöst jag är med den här listan är upp till var o en att avgöra. 


Bye bye 

Av Charlie - 13 juli 2016 23:34

 

Härlig kväll för en promenad 

Av Charlie - 13 juli 2016 19:59

 

Referensbilden:

 

La inte alls upp den här bilden för att mitt hår såg relativt bra ut, nejdå *host* *host* inte jag nä 


Av Charlie - 13 juli 2016 12:25

Helu!

 

Min vän Emmet har det lite magert med pengar för tillfället och vill gärna tjäna lite extra och säljer därför commissions/teckningar!

 

"Alltså, sakerna jag ritar är verkligen väldigt blandat. Allt ifrån fåniga serier, enkla skisser, porträtt, djur, landskap, scener och en hel del annat. Bara till att fråga om nåt så får jag väl svara ja eller nej på om jag kan fixa det :)"

/Emmet


Några av hans verk:

             

(Ps; dessa är bara exempel och säljes ej) 


Intresserad? Kontakta honom på hans email vetja! pensey1@gmail.com 

 

Ha de bra! :) 


Av Charlie - 11 juli 2016 22:50

Tänkte egentligen lägga upp det här inlägget tidigare men jag är väldigt glömsk av mig så um, ja...

Den 9/7 fyllde både katterna och hunden år! Katterna blev 1 och hunden (Jack) blev 11 år. Och det känns helt sjukt!


Känns som om det bara var 2 månader sen dem föddes, weird... 


 

En liten söt bild på pöjkarna, James o Ferdinard och Jack c:

 



Varför uppdaterar jag alltid så sent? Aja, ha de gött! :)


Av Charlie - 10 juli 2016 20:58

Hellu! 

Idag kan jag inte direkt säga att jag har gjort någonting särskilt, utförde några sysslor. Åkte in till centrum för att återvinna lite kläder och köpa lite mjölk och helt ärligt så känns det bara skönt att både bli av med skiten men också att hjälpa miljön lite c: 

 

Målade lite snabbt en teckning/sammanfattning över dagen för att hålla er underhållna, Ha de gött! 


och om ni undrar över titel så är det bara en liten rad ur en av mina favoritlåtar :) 

Av Charlie - 7 juli 2016 19:50

Åkte på en liten utflykt idag till Marstrandsön där det var nån seglartävling- kollade in den lite men kan inte direkt säga att jag fattade vad det gick ut på, enligt mig såg det som att de bara åkte runt i cirklar i det blåsiga vädret xD 

   

Tog inte så många bilder idag, försökte mest njuta av det härliga vädret och det underbara sällskapet c:

(dessutom så suger fortfarande min mobilkamera xD)

Ha de bra! c:

Av Charlie - 5 juli 2016 21:01

Helu


Nu har jag haft mitt sketchblock i ca 6 månader och den är nästan helt full! Så det fick bli till att köpa ett nytt som jag kan fylla med mitt mög (köpte även några pennor höhö) 


 


Lite gammalt klotter från förra sketchblocket :)

      

Och förutom denna fartfyllda shopping så har jag även spenderat dagen med min bror som var på besök här i en vecka men som nu har återvänt till Lund. Familjen planerar på att åka upp till honom nångång och invadera med ett litet besök mohaha c:<


Ha det bra!




Ovido - Quiz & Flashcards