Carpe natem ~

Alla inlägg under augusti 2016

Av Charlie - 25 augusti 2016 20:41

Helu! Ursäkta för dålig uppdatering på senaste!


Detta är nog första gången som jag ber om ursäkt för dålig uppdatering men tro mig, det är inte den sista


Ja, precis som rubliken lyder så har jag ett projekt som jag vill dela med mig av! (Jättesmart att starta projekt precis när skolan börjar, amirite??) anyway, det är säkert många som inte vet detta, men jag gillar ibland att rita strippor och jag bara vaknade mitt i natten med den briljanta ideen att göra någon sorts samling utav dem. 

Blev typ jättetaggad och kunde knappt sova xD 


Vet dock inte när det kommer bli klart (eller om jag ens kommer slutföra det cuz I'm kind of lazy höhö) och för att jag har en massa annan skit o göra, tex läxor m.m Men just nu är jag fett excited! Har börjat lite smått med att anteckna lite quotes som ska vara med i serierna och även köpt en bok för mina strippor (aka strippboken) 


Nä nu tänker jag sluta tjöta om det och istället visa upp denna fagra varelse (ungefär resten av boken kommer innehålla nåt i samma stil som detta):

 


Visar även upp denna fina bild på en charlie som är dödstrött efter en vecka på Gotland:   


Det var allt för idag


Hej med dej


Av Charlie - 1 augusti 2016 21:36

Ja, som nämnt i tidigare inlägg så ska jag till Stockholm imon, sova där i en natt och sen åka vidare till Gotland. Och inte bara innebär detta att jag måste packa; utan också att jag måste tvätta all min shit från närcon.. blöhh 


Och som ni kanske kan gissa så kommer jag inte komma kunna vara så aktiv här på ett tag men kommer kanske lägga upp lite bilder från resan när jag är tillbaks. Ska även försöka lägga upp lite mer av min tecknade shit eftersom det var lite det som var syftet med den här bloggen... Aja vi får la se 


 

Bjuder på denna bild från förra årets Gotlands resa c:


sköt om er peeps! 





Av Charlie - 1 augusti 2016 11:30

Helu


Hade det jättekul på närcon i år, träffade en massa härligt folk och såg en del paneler o föreläsningar. Varav två av de var en "sanning eller konsekvens" med Vänsterpartiets ledare, Jonas Sjöstedt och det var så underbart xD 


Gick även på en youtubepanel med Malvin studios, Dunderhumor och Montefjanton och man fick skicka frågor till dem på papperslappar OCH FELIX SVARADE PÅ MIN FRÅGA :D fangirlade bara lite hehe...

Jag frågade "om du var tvungen att offra antingen din dialekt eller dina skjortor, vilket skulle du välja?" 

Han valde dialekten...


Och förutom det så hängde jag mest med mina friendos och lite nytt folk 


    

Me (looking like a potato höhö) and Jonas 

          

 Blev bedd att posera såhär, fick höra att jag var gullig som papa (från ghost) cx

        


kom hem från närcon igår runt 19-tiden men la inte upp nått för att jag behövde landa lite innan imorgon då jag ska ut på nya äventyr, den här gången till Stockholm och Gotland!


Måste packa igen, blöh 


byeyye 

Ovido - Quiz & Flashcards